Selamat datang ke blog Panduan Didik Anak! Blog ini disusun khusus untuk Ibu bapa yang inginkan panduan & tips didik anak yang percuma, mudah, ringkas atau murah. Dalam blog ini, anda akan disajikan dengan teknik didik anak disertakan tips dan panduan praktikal untuk didik anak. Kesemua petua didik anak yang dipaparkan boleh dilakukan dirumah atau tempat kediaman anda. Untuk makluman anda, tips & panduan didik anak dalam blog ini akan sentiasa dikemaskini dengan tips & didik anak terbaru untuk kemudahan anda. Selamat Berjaya didik anak menjadi cemerlang!

Panduan Didik Anak Supaya Dalam Kawalan Anda

Didik anak muda dalam kawalan diri adalah kunci untuk tadika mencapai mereka bersedia untuk belajar. Seorang kanak-kanak tanpa kawalan impuls tidak dapat mendengar atau menumpukan perhatian atau mempamerkan tingkah laku yang sesuai umur. Ini mudah bagaimana untuk membimbing akan menyenaraikan beberapa idea-idea yang mudah untuk mengamalkan dengan anak anda setiap hari untuk membantu mereka belajar kawalan diri.




 Apabila saya menyebut kawalan diri, saya tidak bermaksud untuk mengatakan bahawa anda meningkatkan kanak-kanak yang tidak berkenaan atau tidak aktif. Matlamatnya adalah mengajar kanak-kanak bagaimana untuk mempunyai kawalan impuls supaya mereka dapat mendengar dan belajar.

Seorang kanak-kanak tanpa keupayaan untuk duduk diam dan mendengar kanak-kanak yang tidak lama lagi akan berlaku di dalam keluarga anda. Jangan biarkan ini berlaku. Kedua-dua anda dan anak anda berhak lebih. Ingat, anda adalah ibu bapa. Jangan rasa bersalah untuk perasaan cedera apabila mengajar pelajaran sepanjang hayat berharga.

Perkara yang perlu anda lakukan untuk didk anak dalam kawalan anda ialah:

1. Terangkan kepada anak anda apa yang berbangkit akan jika mereka gagal untuk mengawal sabar-luapan kemarahan mereka, sikap mereka miskin, atau tingkah laku yang buruk, apa jua yang anda ingin membetulkan. Jelas dan ringkas dalam arahan anda. Pecahan ke dalam pelan tindakan yang mudah, mudah untuk diikuti.

2. Setelah pelan tindakan di tempat dan difahami oleh kedua-dua anda dan anak anda, bersedia untuk memberi ganjaran kepada tingkah laku yang baik. Mengapa mengambil pendekatan hanya menghukum anak anda? Anda akan berasa lebih baik apabila anda berfikir tentang apa yang anda mahu kanak-kanak itu dan berkata, dan pahala dengan memuji sepanjang jalan. Jangan membeli atau memberi kanak-kanak itu memiliki apa-apa bahan untuk melakukan apa yang dijangka. Hanya berkata, "cara untuk pergi" pergi batu dalam laluan ke arah meningkatkan kanak-kanak dengan kawalan diri.

 3. Apabila kanak-kanak itu slip, dan mereka akan slip, turun di peringkat mereka dan mengkaji semula harapan yang ditetapkan dalam langkah 1. Terangkan dengan suara yang jelas dan tenang bahawa mereka harus pergi ke satu-satu masa dalam masa yang anda pilih daripada tempat. Saya suka tangga. Dengan cara ini jika masa keluar pergi selatan dan kanak-kanak tidak mampu untuk mendapatkan bersama-sama anda boleh menghantar mereka ke bilik mereka.

Jika anda menghantar ke bilik mereka, ia adalah penting bahawa mereka tidak mempunyai merangka elektronik di sana atau gangguan lain. Panjang masa untuk keluar masa harus sama dengan umur mereka. Jangan benarkan kanak-kanak untuk keluar dari masa sehingga mereka mampu untuk mengawal emosi mereka.

4. Jangan menghukum atau bertindak balas terhadap kasar. Ia adalah penting untuk tidak menyentuh mengenai isu kanak-kanak yang membawa kepada masa. Ia adalah penting untuk membangunkan kawalan diri dalam anak anda untuk meminta mereka untuk menerangkan apa yang pergi salah dan apa yang mereka boleh lakukan berbeza.

 Menggunakan istilah yang jelas mudah dan turun di peringkat mereka. Anda tidak mahu kelihatan mengancam untuk kanak-kanak yang anda mahu satu garis yang jelas komunikasi yang terbuka. Pastikan tenang, seimbang, dan titik. Jangan bertindak balas terhadap pasang surut anak anda ketika mereka cuba untuk bekerja melalui ini.

5. Langkah-langkah di atas perlu diulang-ulang hari di dalam dan keluar hari. Jika anda menggunakan pujian untuk memberi ganjaran kepada tingkah laku yang anda mahu dan gelung maklum balas tingkah laku yang konsisten, anda tidak anda akan mendapati bahawa kanak-kanak anda mampu untuk menjaga diri mereka tenang sendiri. Ini akan membolehkan mereka menjadi gembira pelajar yang berjaya apabila masa mereka datang.

Nasihat

Tidak digalakkan. Perkara yang tidak akan sentiasa berjalan dengan lancar.
Kanak-kanak yang tidak rasional. Ia adalah tugas anda untuk mengajar mereka bagaimana untuk mengawal dirinya.

No comments:

Post a Comment